הובלה ימית

הובלה ימית


הובלה ימית מתאפשרת בשני אופנים:

  • מכולות מלאות FCL
  • קונסולידציה – איחוד מטענים – LCL.

 

מכולות מלאות נקראות בהגה המקצועית FCL=FULL CONTAINER LOAD.

ישנם מספר סוגים של מכולות הנ"ל כגון: מכולות 20 רגל, 40 רגל, ומכולות 40HQ – גבוהות, מכולות מבוקרי טמפרטורה (RF) ועוד.

מכולה מלאה ברוב המקרים מכילה סחורה מספק אחד ללקוח אחד, למעט מקרים של אסמבלי (מכולה שכוללת בתוכה מטענים מספקים שונים ללקוח אחד).

 

מכולת קונסולידציה – LCL=LESS CONTAINER LOAD.

מדובר במכולה המכילה בתוכה מטענים של לקוחות רבים מספקים שונים.

היתרון בשימוש במכולה זו היא שלא לכל היבואנים יש מספיק סחורה על מנת לשנע מטען ממדינה אחת לאחרת במכולה מלאה, ולכן פתרון זה בא לענות על דרישה של לקוחות לייבא מטען ולשלם בהתאם למשקל/נפח של המטען – הגבוה מבין השניים.

שיטת החישוב : 1 מ"ק (CBM) שווה ל-1000 ק"ג.

 

בשיטת המכולות הן כחלקי והן כמכולה מלאה המחיר זול יותר באופן משמעותי לעומת בהובלה אווירית.

כמו כן, ניתן להכניס סחורה בכל גודל ומשקל (למעט מטענים חריגים) ולהיות מחויב לפי הנפח של הטובין (בחלקי) ובמכולה מלאה ישנו מחיר פיקס פר מכולה לא משנה כמה היא שוקלת או מה נפחה, לעומת הובלה אווירית שיש בה הגבלת משקל.

יתרון נוסף הוא שבמכולות אלו, ניתן להכניס כל סוג של סחורה (למעט מזון רגיש למשל).

שיטה זו נחשבת אף היא לבטוחה מאחר שהמכולה סגורה על ידי סגר מיוחד מהרגע שיצאה מבית הספק/מסוף (במקרה של קונסולידציה) ועד להגעת המטען לבית הלקוח/מסוף עורפי.

החיסרון בהובלה ימית הוא משך ההפלגה – ההפלגה ארוכה יותר בים בעוד שבאוויר המטען מגיע תוך מספר ימים. מסין למשל המטען מגיע בין 20-35 יום, בעוד שאותו מטען באוויר יגיע תוך ימים בודדים.

 

כפי שצוין בתחילה, כל המידע פרוס לעיני הלקוח כבר בשיחת הייעוץ ועל הלקוח להחליט האם סוג הטובין ומחירו שווה את ההשקעה בשימוש במטען אווירי לעומת ימי.

האם באמת נחוץ לו להשתמש בשינוע אווירי כאשר בפועל הובלה ימית זולה בהרבה מהובלה אווירית.

על שאלות אלו ואחרות רק הלקוח יכול לענות – אנו רק נותנים לו את המידע הנכון ואת הייעוץ רב השנים שלנו בתחום השילוח, אך ההחלטה בסופו של דבר היא של הלקוח בלבד!

Full containers are called in professional terms FCL=FULL CONTAINER LOAD.

There are several types of the aforementioned containers, such as: 20-foot, 40-foot, and 40HQ containers - high, temperature-controlled containers

(RF) and more.

A full container in most cases contains goods from one supplier to one customer, except for assembly cases (a container that includes loads from different suppliers to one customer).

01

Consolidation container - LCL=LESS CONTAINER LOAD.

This is a container that contains loads of many customers from different suppliers.

The advantage of using this container is that not all importers have enough goods to transport cargo from one country to another in a full container, so this solution comes to meet the demand of customers to import cargo and pay according to the weight/volume of the cargo - the higher of the two.

Calculation method: 1 cubic meter (CBM) is equal to 1000 kg.

02

Full containers are called in professional terms FCL=FULL CONTAINER LOAD.

There are several types of the aforementioned containers, such as: 20-foot, 40-foot, and 40HQ containers - high, temperature-controlled containers

(RF) and more.

A full container in most cases contains goods from one supplier to one customer, except for assembly cases (a container that includes loads from different suppliers to one customer).

01

Consolidation container - LCL=LESS CONTAINER LOAD.

This is a container that contains loads of many customers from different suppliers.

The advantage of using this container is that not all importers have enough goods to transport cargo from one country to another in a full container, so this solution comes to meet the demand of customers to import cargo and pay according to the weight/volume of the cargo - the higher of the two.

Calculation method: 1 cubic meter (CBM) is equal to 1000 kg.

02

מכולה 20 רגל

אורך: 5.90 מטר

רוחב: 2.35 מטר
גובה:2.39 מטר
נפח: 28 מ"ק

 מכולה 40 רגל

אורך: 12.03 מטר
רוחב: 2.35 מטר
גובה: 2.35 מטר
נפח: 56 מ"ק

מכולה 40 HQ

אורך: 12.03 מטר
רוחב:2.35 מטר
גובה: 2.69 מטר

נפח: 66-68 מ"ק


RORO – ROLL ON ROLL OFF

זוהי בעצם אוניית גלנוע שבא ניתן מטענים הניתנים לשינוע (רכבים למשל) על גבי טריילרים.

אונייה זו יכולה לשנע קרונות רכבת (בעלי גלגלים כמובן) ומכוניות.

הסחורות הנ"ל משונעים לתוך האונייה, ROLL ON ואף יוצאים ממנה ROLL OFF באמצעות שימוש במנועי הכלי או בעזרת מנוף המסייע בהוצאת כלי התחבורה למסוע.

השימוש בנ"ל נמצא גם בסוגים שונים של מעבורות, דוברות ואף באוניות משא שלהם כבשן המסייע בטעינה ופריקה של כלי הרכב מהסיפונים וחרטום האונייה.


מכולות קירור - 40RF - Refrigerated

מכולות אלו משמשים למוצרים שדורשים בקרת טמפרטורה כגון: מזון, תרופות וכימיקלים.

 

מכולות OPEN TOP

מיועד לסחורות בעלי גובה חריג שאינן ניתנים להכנסה דרך הדלת ולכן למכולות מסוג זה אין "גג" למכולה וכדי לשמור על הסחורה מפני מזג האוויר בים מכסים אותם עם ברזנט.

מיועדות בעיקר לשימוש בציוד מכאני בעלי גובה חריג במיוחד.


Full containers are called in professional terms FCL=FULL CONTAINER LOAD.

There are several types of the aforementioned containers, such as: 20-foot, 40-foot, and 40HQ containers - high, temperature-controlled containers

(RF) and more.

A full container in most cases contains goods from one supplier to one customer, except for assembly cases (a container that includes loads from different suppliers to one customer).

01

Consolidation container - LCL=LESS CONTAINER LOAD.

This is a container that contains loads of many customers from different suppliers.

The advantage of using this container is that not all importers have enough goods to transport cargo from one country to another in a full container, so this solution comes to meet the demand of customers to import cargo and pay according to the weight/volume of the cargo - the higher of the two.

Calculation method: 1 cubic meter (CBM) is equal to 1000 kg.

02

מכולות FL – FLATRACK

מיועדות לסחורות חריגות הן בגובה והן ברוחב ולכן למכולות מסוג זה אין דפנות ואין גג.

השימוש שלהם בעיקר בציוד מכאני בעל מידות מורכבות.

 

מכולות TANK / ISO TANK

מיועדים לשימוש בחומרים מסוכנים כגון: שימוש בנוזלים מסוימים כגון: דלק, שמנים תעשייתיים, כימיקלים וגזים.

השימוש במכולות מסוג זה בטיחותי וחסכוני יותר מאשר שימוש בחביות שכן הם עומדים בתקנים בינלאומיים.

 

קונסולידציה – מכולה חלקית LCL

Share by: